BLOC 2 ciclE superior | ACTIVITAT 18 QUANT HAURÍEM DE COBRAR? OBJECTIU dificultat de la feina, les categories, etc. Quant necessitem per viure? Repassar les També, si no és possible aconseguir matemàtiques de la llar, clau per entendre els ingressos per a les despeses que a quines despeses cal fer front i tenim...què podem fer? Es proposen com idees,preveient des de la possibilitat cal organitzar-se depenent del sou que de compartir despeses amb els altres ingressi la família. Conceptes com estalvi, fins a rebre ajuts, d’augmentar els despesa o deute. I si pugen els preus sous o el que creuen que faria més fàcil de les coses però no els sous, què es fa la supervivència cada mes. llavors? IdeEs claU Ingressos, despeses, estalvi, sou mínim, treball digne i cost de la vida. Recursos Ordinador i programa de full de càlcul. DESENVOLUPAMENT Els encarregarem que elaborin un full de càlcul senzill a partir d’informació realista (fictícia o no) sobre totes les despeses que existeixen en una llar formada per dos adults i dos nens en edat escolar: aigua, llum, gas, connexió a Internet, lloguer, préstecs, manteniment de la finca o casa, impostos de l’immoble, telefonia, menjar, vehicles, transports, vacances, capricis i també estalvi per a imprevistos, etc. En un full de càlcul s’introdueixen tots els imports i se sumen. El resultat és la xifra que la família necessita obtenir com a mínim, cada més, per fer front a les despeses. Davant d’aquests comptes domèstics parlarem dels ingressos i de com es valoren les feines segons la seva capacitació, la els teus valors 42 Aldees Infantils SOS Programa d’Educació en Valors Infantil i Primària. Curs 2021-2022