BLOC 2 educació INFantil | ACTIVITAT 11 JUGUEM A LES BOTIGUES serveix: un forn de pa, una carnisseria, una papereria, una fruiteria, etc. La idea principal que han d’entendre és que els amos de l’establiment entreguen els productes, que tenen un preu establert, als clients, que han de pagar aquest import. Això és la base del comerç i també de qualsevol feina. També podem desenvolupar aquesta activitat a la ludoteca de l’escola o a l’aula,organitzant-se per “racons” i creant amb caixes, objectes i joguines els seus propis comerços. La meitat fan de venedors i l’altra part de la classe, de compradors. A la meitat de la classe s’intercanvien els papers. MÉs OBJECTIU Si és possible organitzar una sortida pel barri podem visitar un carrer de Fer un primer contacte amb el món del botigues, gestionant que permetin comerç i l'economia, a través d’un entrar al grup (o una part) en algunes, dels exemples més propers i familiars com un forn de pa, una fruiteria o un per als alumnes, com és una botiga de supermercat. També podem visitar barri. el mercat i que puguin fer alguna pregunta a les parades o que alguns IdeEs claU botiguers expliquin a quina hora es Entendre quins serveis ofereixen les desperten i quan tanquen la seva botigues del voltant de casa i a canvi botiga, com ho preparen tot, què és el de què. Intercanviar, vendre i comprar. que més els agrada de la seva feina... Recursos A casa Caixes de cartró, taules, cadires, Miren fotos antigues dels avis a la prestatges objectes que representen feina, sien tenen, i també dels seus aliments o algun altre tipus de pares de joves, en les seves primeres productes, monedes o bitllets de experiències laborals. Aquests els joguina que simulin diners. expliquen, de manera senzilla, quina activitat feien per guanyar-se la vida. DESENVOLUPAMENT S'organitza una excursió a algun comerç del barri. No cal anar gaire lluny, qualsevol que sigui a prop de l’escola els teus valors 31 Aldees Infantils SOS Programa d’Educació en Valors Infantil i Primària. Curs 2021-2022