BLOC 1 cICLE SUPERIOR | ACTIVITAT 9 Finalment, a classe compartiran el millor en temps rècord. Ara cal que la de l’experiència ihauran d’extrapolar producció sigui prou extensa perquè aquesta tasca tan senzilla amb la que arribia totes les persones del món. porten a terme els científics, observant Podem parlar amb els alumnes de les dificultats que pot comportar les dificultats per a la distribució investigar una vacuna. equitativa, dels grups vulnerables, de Els petits científics,que ara ja saben per què es vacuna una persona abans el que costa preparar un experiment que una altra i de què aconseguirem si iseguir el mètode científic, intentaran tots estem vacunats. llançar les preguntes o hipòtesis o veure les dificultats que pot implicar: a casa • Com sabem que una vacuna Demanen als pares que els expliquin funciona? quines vacunes se’ls han administrat, • Com s’aïlla el virus? tant a nens com a adults, i quines • Com crear anticossos contra malalties prevenen; tots junts cerquen aquest virus? informació sobre l’origen d’aquestes, • Podem llençar-nos a provar-la qui i quan les van crear. entre la població així com així? • Què passa si alguna cosa va malament en posar-les? • Qui icom ens donarà permís per emprar-la amb seguretat? Més Amb motiu de la pandèmia i de la necessitat d’una vacuna immediata que fes front al virus de la COVID-19, tots els científics i metges del món es van posar a treballar immediatament. Gràcies a la col·laboració, l’intercanvi d’informació i la inversió dels Estats s’han aconseguit les vacunes els teus valors 26 Aldees Infantils SOS Programa d’Educació en Valors Infantil i Primària. Curs 2021-2022