references
34
els teus valors
PROGRAMA D’EDUCACIÓ EN VALORS PER A INFANTIL I PRIMÀRIA
INF
35
INF
Les meves coses favorites
Objectiu: fomentar la presa de decisions entre els nens començant per quelcom de bàsic com és expressar els seus gustos. Descobrir les seves coses favorites. Idees clau: gust, decisió, anàlisi d’un mateix, posicionament, triar vs. descartar, forjar-se una personalitat. Recursos: cançó “My favorite things” dels musicals Somriures i llàgrimes, paper i llapis de colors o retoladors per pintar. Desenvolupament: el professor posarà el vídeo o la cançó “My favorite things” com a introducció a l’activitat. Després, demanarà als nens que dibuixin en un full en blanc les seves coses favorites, com fa Julie Andrews en la cançó. Per delimitar-los i que els sigui més fàcil triar, se’ls pot donar una llista de categories a omplir: menjar, fruita, instrument musical, dibuix animat, animal, joguina, cançó... A casa: sempre que s’hagi de premiar el nen per quelcom, se li donarà l’oportunitat de triar el seu premi entre diverses opcions: jugar amb la seva joguina preferida, anar al seu parc preferit, que la mama faci el seu menjar preferit, anar a visitar el familiar amb el qual s’ho passa més bé… reconeixements simbòlics de la seva bona acció. Més: heus aquí la seqüència de la pel·lícula en què Julie Andrews canta “My favorite things”: veure enllaç. I en aquest vídeo coneixereu les cançons favorites d’alguns amics d’Elmo: veure enllaç.
Triant camins de colors...
CURS 2015-2016
Objectiu: amb aquesta activitat, els alumnes descobriran que, com en el joc, en la vida real són ells els que han d’anar marcant el seu propi camí, sense que els altres triïn en el seu lloc. I, depenent dels seus gustos i de les decisions que prenguin, arribaran a distintes destinacions, totes bones, però diferents. Idees clau: visió de conjunt, coordinació visuomotora, orientació, capacitat per seguir les instruccions, presa de decisions, personalitat i influència del grup. Recursos: una còpia en paper del laberint que s’adjunta per a cada alumne. Desenvolupament: s’entregarà a cada alumne un dibuix del laberint i se li demanarà que, sense copiar dels seus companys, marqui amb el llapis el camí que porta fins al final. En realitat, triïn el camí que triïn, arribaran a una meta. Llavors se’ls explicarà que totes les metes són bones, però que, depenent de les decisions que han anat prenent pel camí deixant-se influenciar pels seus gustos, hauran arribat a un punt o a un altre. A casa: el divendres a la tarda, els pares buscaran una estoneta per seure amb el seu fill per decidir junts el menú del cap de setmana. Acordaran quins aliments es menjaran durant els dos dies, però deixaran al nen organitzar els menús al seu gust. Més: un munt de laberints per imprimir i treballar la coordinació ull-mà i la presa de decisions:veure enllaç.
TUTORIES AMB SENTIT PER A TOTS ELS CICLES EDUCATIUS