51 PROGRAMA D’EDUCACIÓ EN VALORS SECUNDÀRIA Cap nen sense el caliu d’una llar CURS 2019-2020 Decàleg per aturar l’escalfament global. 40 Objectiu: l’empremta ecològica és el rastre que cada un dels éssers humans deixem en qüestió de deixalles i pol·lució al nostre pas pel planeta; cal ser conscients d’això i, ja des d’adolescents, minimitzar el nostre impacte al màxim. PC Idees clau: empremta de residus que generem, impacte ecològic i consciència mediambiental . Recursos: mòbils, tauletes tàctils, ordinadors i connexió a Internet. Desenvolupament: crear un decàleg amb les 10 idees més importants per frenar el canvi climàtic, a diferents nivells (personal, familiar, escolar, municipal, nacional i internacional) iiniciar una campanya en xarxes socials amb el hashtag #lamevaempremtaecològica; per arribar a aquest decàleg primer analitzar què poden canviar dels seus hàbits diaris per contaminar el mínim possible en tots els sentits, i,en segon lloc, portar-ho a la pràctica: si han dit que no cal utilitzar bosses de plàstic, les fan desaparèixer del seu dia a dia; si cal aparcar els cotxes, van a l’escola caminant o amb bici; si han dit que cal promoure la reutilització, llavors utilitzen roba i tecnologia de segona mà i llibres de la biblioteca… es tracta que intentin ser coherents amb les seves peticions. Poden utilitzar-ho per donar exemple i penjar vídeos dels seus canvis en les xarxes socials. A casa: com a família, també es pot donar suport a aquesta campanya i portar-la a casa, a les feines respectives o firmar les seves peticions perquè se sentin protegits i siguin més persones les que els donin validesa i veu. Més: implicar en la campanya altres classes de l’escola i fins i tot a amics d’altres escoles. Com més siguin, més importants i destacats seran els seus èxits.