35 PROGRAMA D’EDUCACIÓ EN VALORS SECUNDÀRIA Cap nen sense el caliu d’una llar CURS 2019-2020 El repte del company “desconegut”. Explica’ns com es viu allí. 26 Objectiu: ampliar el 27 nostre espectre, ser amplis de mires i Objecti conèixer altres punts de vista. u: conèixer de primera mà com és la vida en altres països i cultures. PC Idees clau: compartir, conèixer, curiositat, multiculturalitat, S rebre informació objectiva interessar-se i enriquir-se. Idees clau :ampliar horitzons i sense que hagi passat per filtres. Recursos: diari,llapis, bolígrafs, mòbils i càmera de vídeo. Recursos: presentador-periodista i saló d’actes. Desenvolupament: durant tot un trimestre i una vegada a la setmana, entrar en contacte amb alguna persona, cultura, Desenvolupament: invitar una persona d’un altre país que pensament o ideologia diferent (i fins itot contrària) a la estigui de visita en el nostre poble o ciutat. Un dels alumnes fa seva, ja sigui a través d’altres persones, col·lectius, literatura, de presentador de l’acte i un altre/s s’encarreguen del paper pàgines web, art, etcètera. En un diari escriure el que aprenen de periodista. El convidat explica com és el seu país, costums, d’aquestes “trobades” amb altres cultures, el que comparteixen, tradicions, cultura, però també se liinterroga per temes com el que els agrada, el que no entenen, el que els interessa, el el sistema educatiu, l’economia, les infraestructures i avenços que els sembla malament encara que ho respectin, etcètera. tecnològics, si es respecten els drets del menor, de les dones, El diari també pot ser audiovisual, gravant-se amb una càmera dels homosexuals, etcètera. . de vídeo o amb el mòbil. a causa dels moviments migratoris la majoria de A casa: A casa: si viuen en una ciutat, visitar els llocs que prefereixen persones tenen veïns d’altres països d’origen. Se’ls invita un les persones immigrants, ja siguisupermercats de menjars dia a menjar o a prendre cafè i ens interessem per la seva d’altres països, botigues ambientades en altres cultures, llocs història personal i el seu país de naixement. on van a divertir-se, a jugar o ballar… També poden buscar informació sobre altres països en agències de viatges, per Més: en acabar l’entrevista amb el convidat s’obre torn de exemple, o en programes de canals de viatges, història o preguntes perquè els alumnes puguin consultar tot allò que els cultures. interessa saber. Més: compartir els seus diaris igravacions. Analitzar si les imatges preconcebudes que sempre es tenen es compleixen o són tòpics sense fonament.