26 PROGRAMA D’EDUCACIÓ EN VALORS SECUNDÀRIA Cap nen sense el caliu d’una llar CURS 2019-2020 Energia solar i eòlica, fonts netes d’energia. Auditoría energètica del nostre institut. 17 Objecti 18 Objectiu: fer un estudi per a saber si l’escola pot ser un edifici u: eentendre com funcionen les energies sostenibles i més eficient, energèticament parlant. alternatives als combustibles fòssils. Idees clau: analitzar, mesurar, comptar, comparar, extreure PC Idees clau: informar-se amb detall i coneixement; descobrir si S conclusions... es poden utilitzar a títol individual. pissarra digital, programa Recursos: ordinador, tauletes tàctils iprograma de full de Recursos: mòbils, càmeres i càlcul. d’edició. nt: tant l’energia solarcom l’energia eòlica Desenvolupament: els alumnes visiten totes les aules i els Desenvolupame diferents espais de l’escola i prenen nota de tots els aparells és una realitat que porta ja molts anys funcionant en diferents i/o màquines que utilitzen energia: ordinadors, equips de so, països del món; en alguns casos, a més, és possible el seu televisors,pissarres digitals, calefacció,aire condicionat, ús per a consum individual.Per grups, els alumnes busquen etcètera; si hiha menjador, la cuina, el microones, el algun expert o coneixedor del tema que els expliqui com les rentavaixelles, la caldera, etcètera; a la sala d’actes: equip de persones a títol personal poden utilitzar aquestes energies so, micròfons...Sol·liciten a la direcció les despeses anuals sostenibles.L’entrevisten, ho graven, s’edita ies mostra en del col·legi de gas i electricitat. Amb tota aquesta informació, classe. Altres poden buscar també ofertes d’aquest tipus preparen una presentació amb Pw ipropoerPoint osen d’energia que poden arribar a les nostres llars i valoren el seu idees que farien de l’escola un edifici més eficient:des de la cost. utilització de noves energies fins al canvi d’electrodomèstics més econòmics en el seu consum.. A casa: tant siviuen en pisos com en cases individuals, s’investiga la possibilitat d’instal·lar plaques solars per obtenir A casa: demanen als seus pares el manual d’instruccions dels energia per al consum de la llar. electrodomèsticsde la llar.Llegeixen la informació referent al Més: consum. mostren vídeos o articles que expliquen casos de persones que ja s’estan beneficiant de l’ús d’aquestes energies Més: es crea una comissió de sostenibilitat amb alumnes de més netes i renovables. tots els cursos, que hauran de dissenyar un pla per a l’escola a tres anys vista per substituir els electrodomèstics que més consumeixen, millorar l’aïllamentde les aules per consumir menys en climatització, i fins itot estudiar la possibilitat d’instal·lar plaques solars al terrat, etcètera.