12 PROGRAMA D’EDUCACIÓ EN VALORS SECUNDÀRIA Cap nen sense el caliu d’una llar CURS 2019-2020 Receptari equilibrat i amb pocs recursos. Què fa el cos quan no té aliments? 5 Objectiu: dissenyar una dieta variada i 6 Objectiu: comprendre com actua el cos humà quan no disposa equilibrada sense gastar molts diners. de l’alimentació sana i necessària. PC Idees clau: estalvi inutrició; aprendre a cuinar i disposar de S Idees clau:biologia, química i nutrició. varietat de receptes. Recursos:ordinadors i programa Prezzi, Power Point o similar. Recursos: llibreta o diari per apuntar receptes i crear el nostre propi llibre de cuina. Desenvolupament: elprofessor divideix els alumnes per grups. Han de fer una presentació il·lustrada i informativa de Desenvolupament: s’acordarà un pressupost aproximat per com reacciona el cos humà quan no disposa d’aliments. Què comprar els ingredients i productes necessaris per preparar un passa quan no mengem res durant sis hores? I durant dotze esmorzar, un dinar i un sopar per a una família de 4 persones; hores? I un dia sencer? I quan portem tres dies de dejuni? la idea és que sigui un pressupost ajustat, però que els àpats Com reaccionen els nostres òrgans per subsistir? siguin al més variats i saludables possibles. Per fer la proposta es busquen idees en revistes o llibres de cuina. Es repartiran A casa: preguntar a la seva família si en alguna ocasió han encàrrecs de receptes per a cada alumne, que contribuirà amb fet dejuni idurant quant temps. Com s’han sentit icom ha una que haurà experimentat primer a casa. Podem fer també reaccionat el seu cos? que portin una mostra per fer una degustació a classe. Més: després de compartir totes les presentacions sobre el A casa: es cuina la recepta que hagi tocat itambé se’n tema a classe, per acabar tots els alumnes visionen junts poden provar d’altres al final,de les que es presenten o unes aquest víde, un breu muntatge molt descriptiu sobre el tema. altres de noves. L’única condició és que siguin econòmiques i nutritives. Més: es trien les millors receptes ies crea un receptari. S’il·lustra amb dibuixos o fotografies. En alguns Centres de Dia d’Aldees Infantils SOS es duen a terme xerrades per a famílies amb pocs recursos perquè aprenguin a aprofitar-los de la manera més equilibrada.